Mechanik czy informatyk?
owiewka do skutera
www.haik.pl
Kontynuując wątek technicznej rewolucji jaka dokonała się w samochodach, trzeba zadać sobie pytanie, na ile zmieniło to charakter zawodu mechanika.
Wydaje się, że zmiany są i to znaczne.
Przede wszystkim należy pamiętać, że typowy mechanik jakiego znamy od lat ma dziś najwięcej pracy przy nieco starszych pojazdach, które są już od dłuższego czasu eksploatowane.
Tam zadanie jest prostsze, z uwagi na ograniczoną liczbę układów elektronicznych oraz szersze stosowanie przez producentów rozwiązań typowych, które nie wymagają sprzętu dedykowanego konkretnemu autu.
Zupełnie innym wyzwaniem są auta z nowoczesnej półki, które dominują na rynku w tym momencie.
One są już mocno zdominowane przez elektronikę, a co za tym idzie serwisanci muszą posługiwać się komputerami, specjalnymi aparatami diagnostycznymi oraz narzędziami kompatybilnymi z daną marką.
Często ich rola ogranicza się do wprowadzenia zmian w oprogramowaniu układów elektronicznych w samochodzie i po tym prostym zabiegu raptem wszystko działa jak trzeba.